WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ
Podstawa prawna: art. 217 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego I. WYMAGANE DOKUMENTY: "Wniosek o wydanie zaświadczenia" II. OPŁATY: Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku. Opłata skarbowa: - za zaświadczenie - 17,00 zł. Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Czaplinku - PBS Czaplinek NR: 86 8581 1027 0400 0505 2000 0003 za pośrednictwem Banków bądź Poczty. Nie podlegają opłacie skarbowej sprawy budownictwa mieszkaniowego oraz nauki, szkolnictwa, oświaty pozaszkolnej i ochrony zdrowia. III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Do 7 dni. IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami Tel. 094 372 62 09 lub 094 372 62 59 Email: planowanie@czaplinek.pl V. TRYB ODWOŁAWCZY: Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie o odmowie (zażalenie składa się w sekretariacie urzędu). Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. VI. UWAGI: 1. Organ administracji państwowej obowiązany jest wydać zaświadczenie, gdy chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów bądź innych danych znajdujących się w jego posiadaniu 2. Organ administracji państwowej, przed wydaniem zaświadczenia, może przeprowadzić w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.