Opis sprawy

Zameldowanie cudzoziemca będącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące

 

Kogo dotyczy

Cudzoziemców przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, będących obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelami państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelami Konfederacji Szwajcarskiej, a także członkami rodzin tego cudzoziemca, najpóźniej w 30. dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

 

Wymagane dokumenty

Formularz: "Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące"
Do wglądu:
1) Oryginał lub urzędowo poświadczony dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub budynku mieszkalnego (np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu lub budynku mieszkalnego), oraz dokument tożsamości
2) Ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub, w przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a członek jego rodziny niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej - ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.
3) Pełnomocnictwo, w przypadku jego ustanowienia wraz z dowodem wniesienia opłaty.

 

Miejsce składania wniosku

Pokój nr 1,

 

Termin i sposób załatwienia

Niezwłocznie, na miejscu,
W przypadku wątpliwości - postępowanie administracyjne.
Szczegółowych informacji na ten temat udzielają pracownicy Referatu

 

Opłaty

17 zł opłata skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa, Zwolnienie z opłaty skarbowej następuje jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

 

Podstawa prawna

*Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(tekst jedn. Dz.U. z 2006 r., Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),

* Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U.1475)

* Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013r., poz. 267. j.t.).

Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012, poz. 1282)

 

Tryb odwoławczy

Brak