Sprawozdanie z przeprowadzonych konsultacji społecznych
SPRAWOZDANIE
z przeprowadzonych konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Czaplinek
w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w Czaplinku w sprawie określenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
Na podstawie § 2 ust. 13 uchwały Nr XXXVIII/488/14 Rady Miejskiej w Czaplinku z dnia 7 marca 2014 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Czaplinek (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego 2014 poz. 1939) wydałem zarządzenie Nr 18/2016 Burmistrza Czaplinka z dnia 8 lutego 2016 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Czaplinek w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w Czaplinku w sprawie określenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
W okresie od 15 lutego 2016 do 29 lutego 2016 r. przeprowadzono konsultacje społeczne z mieszkańcami Gminy Czaplinek w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w Czaplinku w sprawie określenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
Celem konsultacji było uzyskanie opinii mieszkańców Gminy Czaplinek w sprawie projektu uchwały dotyczącego określenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
Uprawnionymi do wzięcia udziału w konsultacjach byli mieszkańcy gminy Czaplinek, stale zamieszkujący na terenie Gminy Czaplinek oraz instytucje działające w sferze działań bezpieczeństwa publicznego (tj. Straż Miejska, Policja).
Konsultacje prowadzone były w formie badania opinii mieszkańców poprzez umieszczenie projektu uchwały na stronie internetowej Gminy Czaplinek i przyjmowania uwag oraz propozycji na piśmie za pomocą formularza ankiety, dostępnego w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Czaplinku oraz na stronie internetowej Czaplinka.
W trakcie trwania konsultacji w dniach 15 – 29.02.2016 r. do siedziby Urzędu Miejskiego w Czaplinku wpłynęło 16 ankiet dotyczących przedmiotowej uchwały. Ponadto Przewodniczący Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Czaplinku przeprowadził konsultacje z przedstawicielami Policji i Straży Miejskiej w Czaplinku.
Powołując się na uwagi wynikające z prowadzonych konsultacji dotyczące uchwały Rady Miejskiej w Czaplinku w sprawie określenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych dokonano zmian w projekcie uchwały dokonując tym samym zmian w § 5 przedmiotowej uchwały, który po przeprowadzonych konsultacjach otrzymał brzmienie:
„1. Wprowadza się zakaz podawania i spożywania napojów alkoholowych na terenie Gminy Czaplinek w następujących miejscach:
a) Na placach zabaw dla dzieci oraz w obrębie tych obiektów.
b) Na terenach zielonych siłowni oraz w obrębie tych obiektów.
c) Na podwórzach i w bramach ogólnodostępnych.
d) Na terenach przyległych do miejsc sprzedaży napojów alkoholowych, poza miejscami do tego wyznaczonymi.
e) W pomieszczeniach wspólnych budynków np. klatki schodowe i piwnice.
2. Powyższy zakaz nie dotyczy spożywania alkoholu zakupionego w miejscach wyznaczonych, w czasie trwania imprez mających charakter jednorazowy, organizowanych na podstawie odrębnych zezwoleń.
3. Zakaz nie dotyczy terenów i obiektów należących do osób prywatnych i wspólnot mieszkaniowych.”
Konsultacje społeczne z mieszkańcami gminy w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w Czaplinku w sprawie określenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych zakończono w dniu 29 lutego 2016 r.
Uwzględniając obowiązujące przepisy prawa, opinię radcy prawnego podjęcie wyżej wymienionego projektu uchwały uznaje się za zasadne.
Burmistrz Czaplinka
Adam Kośmider
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Monika Doroba |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Monika Doroba |
Data wprowadzenia: | 2016-03-25 10:11:48 |
Opublikował: | Monika Doroba |
Data publikacji: | 2016-03-25 10:16:24 |
Ostatnia zmiana: | 2016-03-25 10:16:27 |
Ilość wyświetleń: | 1325 |