Dotyczy:
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości gruntowej , w związku z nabyciem spadku,
- Dokumenty przenoszące nabyte prawo : akt notarialny , postanowienie Sądu
Opłaty:
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, pokój nr 3
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Termin załatwienia wniosku – w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Czaplinku w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz.1899 z późn. zm.)
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
pok. 3b
tel. 94 372 62 54
Podstawa prawna:
Art.77 do art.81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm.)
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości gruntowej , w związku z nabyciem spadku,
- Dokumenty przenoszące nabyte prawo : akt notarialny , postanowienie Sądu
Opłaty:
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, pokój nr 3
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Termin załatwienia wniosku – w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Czaplinku w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz.1899 z późn. zm.)
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
pok. 3b
tel. 94 372 62 54
Podstawa prawna:
Art.77 do art.81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm.)
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Zenon Giwojno |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Zbigniew Krasoń |
Data wprowadzenia: | 2005-08-24 13:53:58 |
Opublikował: | Zbigniew Krasoń |
Data publikacji: | 2005-08-24 13:56:08 |
Ostatnia zmiana: | 2022-02-10 10:43:59 |
Ilość wyświetleń: | 2519 |