Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy

Dotyczy:
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).

Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości gruntowej
, w związku z nabyciem spadku,
- Dokumenty przenoszące nabyte prawo : akt notarialny , postanowienie Sądu

Opłaty:
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej

Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, pokój nr 3

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Termin załatwienia wniosku – w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Czaplinku w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz.1899 z późn. zm.)

Jednostka odpowiedzialna:
Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
pok. 3b
tel. 94 372 62 54

Podstawa prawna:
Art.77 do art.81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm.)