Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości

Wymagane dokumenty:
1. Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości - do pobrania poniżej .

2. Dokument stwierdzający tytuł prawny nieruchomości.
3. Wypis z rejestru /katastru/ nieruchomości.
4. Projekty podziału nieruchomości sporządzone na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną .
5. Opinię w formie postanowienia o zgodności podziału nieruchomości z planem miejscowym.

Opłaty:
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, pokój nr 3

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza Czaplinka w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.

Jednostka odpowiedzialna:
Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
pok. 3 b
tel. 94 372 62 54

Podstawa prawna:
1. Art.92 do art. 99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021. poz. 1899 z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lutego 1998r. w sprawie sposobu i   trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. z 2004 r. Nr 268 poz.2663 z późn.zm.)